Testimonials

Techniekpromotie laat sponsors en ambassadeurs aan het woord

Ondernemers bouwen aan de volgende generatie werknemers

Meer dan 30 bedrijven vormden het hart van het project Techniekpromotie. Dankzij hun steun en engagement kregen 560 kinderen de kans om op een speelse manier kennis te maken met techniek. Bouwen aan de toekomst begint bij de generatie die nu nog een studiekeuze moet maken. Het enthousiasme van onze partners om de teams te coachen en techniek te promoten bij leerlingen, ouders en leerkrachten zorgden voor een unieke samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven.
Onze ambassadeurs getuigen en pleiten voor de verdere uitbouw van het project.

Erwin Vermeulen
”aariXa is een softwareontwikkelingsfirma die software op maat maakt waardoor de bedrijfskosten van onze klanten dalen en zij concurrentieel blijven ten opzichte van het buitenland. Hiervoor hebben wij IT’ers nodig die niet alleen de IT-techniek onder de knie hebben maar algemeen technisch inzicht hebben. En laat nu net dit VOKA-project jongeren en hun ouders overtuigen dat technische mensen een heel mooie toekomst voor de boeg hebben. Everybody wins!”

aariXa
Erwin Vermeulen
Managing Director
Geert Surkijn
”Voor een ICT bedrijf als het onze werken wij al jaren samen met scholen en opleidingscentra in de buurt. Jongeren kunnen aanwerven met een goede basis opleiding is belangrijk, maar belangrijker is dat deze jongeren er zelf voor gekozen hebben en alzo een grotere motivatie hebben. Innovatie is ook in onze job een dagelijkse bekommernis, en die vullen wij graag door de mensen met ervaring te laten samenwerken met nieuwe ideeën van jongeren. Techniekpromotie is voor ons dan ook een investering in de toekomst.”

Cats & Dogs Green Business Solutions
Geert Surkijn
Manager Cats&Dogs bvba
 
Roland De Wolf
”We werken graag mee aan een project dat kinderen op een speelse wijze laat kennis maken met het oplossen van technische uitdagingen en het werken in team. We vinden het belangrijk dat jongeren een juist beeld krijgen van wat het werken met techniek precies inhoudt, zodat zij een correcte studiekeuze kunnen maken waarin zij hun talenten ten volle kunnen ontplooien. Dit laat ons immers toe ook in de toekomst goed geschoolde medewerkers met een passie voor techniek aan te werven. Bovendien is het gewoon leuk om al die kinderen enthousiast bezig te zien.”

Punch Powertrain
Roland De Wolf
Operations Manager Punch PowerTrain
Joris Peumans
”Talent kan zich niet vroeg genoeg manifesteren. En niet vroeg genoeg gevoed worden. Daarom omarmt ASAP graag creatieve en constructieve projecten zoals de First Lego League. Bouwen aan talent blijft nu eenmaal een levenswerk.”


ASAP.be
Joris Peumans
CEO ASAP.be
Mario Carremans
”Automatisering is heden ten dage een must. Dit impliceert dat technische kennis binnen het bedrijf een belangrijke factor is. Daarom is het belangrijk dat jongeren zo vroeg mogelijk in contact komen met techniek. Lego league biedt hen deze kans, en kan daarom zeker een invloed hebben op de studiekeuze die de jongeren gaan maken. Het is een mooi project waar zeker een gevolg aan moet gebreid worden.”

Heraeus
Mario Carremans
Teamleider Heraeus Electro-Nite
Bart De Witte
”Kinderen die spelenderwijs hun talent voor techniek ontdekken en plezier hebben in het werken rond techniek. De First Lego League doet waar geen enkel ander initiatief in slaagt! En dat op een manier die perfect aansluit op hun leefwereld!”


De Witte Communicatie
Bart De Witte
CEO De Witte Communicatie